پایگاه اینترنتی محفل شمع زینب (سلام الله علیها ) سریالهای ماه مبارک رمضان و... - ازهر دری سخنی-یادداشتهای یک طلبه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خانه
مدیریت
ایمیل من
شناسنامه
پارسی یار

 RSS 
 Atom 
مجموع بازدیدهای وبلاگ: 54137
تعداد بازدید امروز: 3
تعداد بازدید دیروز: 2
  • درباره من


  • ازهر دری سخنی-یادداشتهای یک طلبه
    عین_صاد
    سلام متولد قم هستم روحانی هم هستم ، والبته هیچ ارتباطی هم با مرحوم عین-صاد (علی صفایی حائری_نویسنده مشهور )ندارم فقط اسمم علی صالحیه که مخففش میشه همون عین-صاد! (یادداشتهای یک طلبه)
  • لوگوی من


  • لوگوی دوستان من






  • موسیقی وبلاگ


  • اشتراک در وبلاگ


  •  
    ازهر دری سخنی-یادداشتهای یک طلبه
    طمع، حکمت را از دلهای دانایان می برد . [پیامبر خدا علیه السلام]
  • سریالهای ماه مبارک رمضان و...
    نویسنده: عین_صاد یکشنبه 87/6/17 ساعت 11:30 ع
  •                            بسم الله الرحمن الرحیم

     

    سریال طنز ماه رمضان- بزنگاه- رضاعطاران

    همه سا له مخصوصا سالهای اخیر شاهدیم که سریال های ویژه ی ماه مبارک رمضان طیف وسیعی از مردم را به خود جذا می کند . دراین چند سال اخیر شاهد پیشرفتهای قابل توجهی  در این سریالها هستیم که از جمله می توان به قوت داستانها و رسیدگی بیشتر به امور مرتبط با متن زندگی مردم ونیز پیشرفتهای هنری اشاره کرد. یکی از این تحولات توجه جدی و محوری به مسایل ماورایی و به طور خاص مذهبی – اسلامی است . هرچند تفکیک بین فیلم ماورا یی و مذهبی ونیز بین فیلم مذهبی وفیلم اسلامی امری لازم و ضروری است  وبا این ریز نگاه ها ست که می توان ارزش یک اثر را که ادعای ورود به ارزشهای اسلامی را دارد محک زد.اما فعلا می خواهم به چند نکته ابتدایی تر اشاره کنم که به نظر بنده هم مهم اند هم کم تر به آنها توجه می شود:

    1 . این درست که ما درماه های مبارک رمضان تولیداتی با مضمونات صریح مذهبی داشته ایم ، اما این دلیل نمی شود که با تولید چند کار مذهبی بقیه ی کارهارا رها کنیم به امان خدا! فیلم طنز شبکه 3 پارسال یادتان هست؟ فکاهی محض! فیلم امسال هم  که هر چه زور بزنی یک نکته مثبت از توش در نمی آد.

    2. حالا اگر فرض کنیم این مشکل قابل حل نیست (!)چه لزومی دارد بی معنی ترین فیلم تهیه شده را بگذاریم دم افطار ؟! لحظات معنوی وملکوتی افطار گره بخورد با یک فیلم به اصطلاح معنی گرا بهتر است یا با فکاهی رضا عطاران؟؟!!

    اصلا مگه وقت افطار ملک طلق شبکه 3است ؟اگر هست خوب یه فکری برای این سریالها بکند! چرا همیشه باید کار مذهبی در حاشیه باشد؟و…

    سریال طنز ماه رمضان- بزنگاه- رضاعطاران

    3.از اینها بگذریم . فیلم طنز می سازید بسازید . محور برنامه های ماه مبارک را برنامه های فکاهی قرار میدهید بدهید دیگر چرا مقدسات را دانه دانه به سخره می گیرید؟دقیقامنظورم سریال جناب عطاران است . نمی شود مبالغه وافراط را از طنز گرفت . طنز راهم نمی شود تعطیل کرد . این ها رامن هم قبول د ارم . جامعه ی امروز به خنداندن نیازمند است. اما هر چیز در حدو حدود خودش زیباست . این که دانه دانه آداب مذهبی  و مردمی به مسخره گرفته شود چه لزومی دارد؟

    سینه زنی و روضه خوانی ، عزا داری ، حرمت اموات (که از رسومات دیرینه ایرانیان و مورد تایید فراوان منابع اسلامی است) وحرمت امام زاده ها از جمله مواردی است که من تا حالا در این سریال مشاهده کردم که جدا جای تاسف دارد.

    موفق باشید.

    التماس دعا

     

     

     


  • نظرات دیگران ( )
  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • < ازهر دری سخنی- گاه نوشته های یک طلبهازهر دری سخنی- گاه نوشته های یک طلبهپاتوق دختر پسرای باخداپاتوق دختر پسرای باخداازهر دری سخنی- گاه نوشته های یک طلبهازهر دری سخنی- گاه نوشته های یک طلبهمحفل شمع زینب(سلام الله علیها) یی