پایگاه اینترنتی محفل شمع زینب (سلام الله علیها ) سیاسی - ازهر دری سخنی-یادداشتهای یک طلبه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خانه
مدیریت
ایمیل من
شناسنامه
پارسی یار

 RSS 
 Atom 
مجموع بازدیدهای وبلاگ: 54088
تعداد بازدید امروز: 3
تعداد بازدید دیروز: 4
  • درباره من


  • ازهر دری سخنی-یادداشتهای یک طلبه
    عین_صاد
    سلام متولد قم هستم روحانی هم هستم ، والبته هیچ ارتباطی هم با مرحوم عین-صاد (علی صفایی حائری_نویسنده مشهور )ندارم فقط اسمم علی صالحیه که مخففش میشه همون عین-صاد! (یادداشتهای یک طلبه)
  • لوگوی من


  • لوگوی دوستان من






  • موسیقی وبلاگ


  • اشتراک در وبلاگ


  •  
    ازهر دری سخنی-یادداشتهای یک طلبه
    مجلس های دانش عبادت است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
  • آقای کروبی ! خجالت دارد.
    نویسنده: عین_صاد دوشنبه 87/7/22 ساعت 11:38 ع
  • بسم الله الرحمن الرحیم کاندیدای مردمی اصلاحات!

    آقای کروبی در پاسخ به خبر نگار آلمانی گفت:‏هولو کواست را انکار نمی کنم!

    این جمله همچنین تیتر صفحه ی اول ارگان آقای کروبی بود ( ازعمد گفتم آقای کروبی و نگفتم حزب اعتماد ملی چون حزب اعتماد ملی حقیقتی و سرمایه ای ورای قای کروبی ندارد)

    عجیب است. آقای کروبی چه احساسی دارند؟‏

    هاها

    انکار نمی کنم ! خب نکن !‏ انگار همه ی عالم منتظر انکار آْقا بوده ! شما خیلی کارها نکرده ایدکه باید می کردید . مثلا مدت نه چندان کوتاهی رییس مجلس بودید می توانستید بسیاری از مشکلات مردم را حل کنید که البته نکردید!

    ازین کارها ی نکرده در پرونده شما زیاد به چشم می خوزه

    انکار نمی کنید ؟‏به درک (باتشدید موکد دال وکاف)شما هم رفیق آقای مشایی . باهم محشور شین . همین فردا پس فردا سایت وزارت خارجه اسراییل برای شما هم تقدیر نامه می فرسته .

    البته گمون نمی کنم شما وصحبت ها تون اونقدر مهم باشید که لازم باشه رهبری بر علیه شما هم موضع بگیرد (همون طور که بر علیه آقای مشایی موضع گیری کردند)

    هیچ نیازی به انکار شما نیست ! انسانهای پاک طینت و آزاده ی زیادی از سراسر دنیا تا کنون به نفع ملت مسلمان فلسطین این خرافه را انکار کرده اند . کسانی که حتی مسلمان نیستند . حتی عرب ،حتی شرقی ویا حتی مستشرق هم نیستند .اما آزاده اند .

    آقای کروبی !‏ یادتان هست آزادگی یعنی چه ؟کروبی...

    گفته اید ما هزینه ی زیادی برای انکار هولوکاست توسط رییس جمهور پرداخت کرده ایم و نفهمیدیم برکاتش چه بود!!!تعجبی هم ندادرد شما انگار خیلی ارزشها را از یاد برده اید . ارزش آزاده گی ارزش حقیقت و  خیلی ارزشهای دیگر که شمردنش در وسع این وجیزه نیست.

    به کنایه گفته اید که مطرح کردن جریان هولوکاست باعث ضعف روابط خارجی ما شده . آقای کروبی از چه ترسیده اید؟ یادتان رفته امام (رحمه الله علیه )را که می گفت :‏آمریکا (آمریکای آن روز!) هیچ غلطی نمی تواند بکند ؟آیا اگر امروز امام (ره ) زنده بود می توانستید چشم در چشمان او بدوزید واین کلمات ذلت آور را تکرار کنید؟ آقای کروبی مردم مظلوم فسطین برای شمامهم ترند یا ابر قدرتهای رو به اضمحلالی مثل آمریکا و اسراییل ؟

    قرآن یادتان هست؟(ولله العزه ولرسوله وللمومنین)

    بگذریم .

    امروز-شاید همان وقتی که شما از انکار هولو کاست فرارمیکردید-یک نظامی عراقی به آمریکایی هایی که متعرض یک دختر شده بودند حمله ور شد و با افتخار تمام 4 نفر از آنان را به هلاکت رساند ودرآخر هم خود شربت شهادت نوشید. خوش به حالش . ای کاش بعضی از سیاستمداران ماهم ازاین عراقی غیرت یاد میگرفتند!

     

    بعدالتحریر

    یک چیز یادم رفت :

    آقای کروبی اینجا آمریکا نیست که حرفهای اسراییل پسندرای جمع کند. این جا ایران است . رای هم می خواهید باید بر علیه آمریکا و اسراییل شعار بدید

     

    .


  • نظرات دیگران ( )
  • آقای مشایی!مابااسراییلیها دشمنیم!
    نویسنده: عین_صاد جمعه 87/6/1 ساعت 2:27 ع
  • بسم الله الرحمن الرحیم

    جدا تاسف آوره که معاون آقای رییس جمهور صاف صاف تو چشم ملت نگا کنه بگه ما(یعنی بنده ومردم ایران)دوست مردم اسراییل هستیم.

    مگه ملت خودشون لالند که آقا شده وکیل مردم؟اگر مردم واقعا دوست اسراییلی ها هستند،چرا وقتی آقای رییس جمهور با اون صراحت بر علیه اونها موضع می گیره و علنا میگه اسراییل هیچ مشروعیتی نداره مردم اینهمه به وجد میان؟اصلا نصف(اگر نگیم اکثر) محبوبیت جهانی رییس جمهورایران،آقای احمدی نژاد ،بخاطر مواضع ضد اسراییلی ایشونه. حالا آقای معاون دهنشو وا کرده همین طور اراجیف می بافه . اگر مردم دوست اسراییلی ها هستند این همه اعتراض به حرفهای آقای مشایی چیه؟لابد اینها مردم نیستند!!

    اصلا وقتی می گوییم  مردم فلان جا این یعنی یک جمعیت انسانی در یک محدوده جغرافییایی که نسبت به اون دارای حق مشروع هستند.حالا سوال اساسی از آقای معاون اینه که ساکنین سرزمینهای اشغالی مردم اسراییل هستند یا غاصبین خانه فلسطینی ها؟؟؟!!!ویا به قول امام خمینی(رحمه الله علیه)سربازان اسراییل؟؟؟؟!!

    جالب تر اینکه آقا ی معاون بعد ازین همه گندی که بالا آورده وبعد از مخالفت صریح دو نفر ازمراجع تقلید قم (آقایان مکارم شیرازی و نوری همدانی) برعلیه صحبتهای آقای مشایی ،آقابرگشته می گه حرفهای من برآمده از آموزه های دینی است!!! این کدام آموزه دینی است که مراجع تقلیدوحتی حضرت امام (رحمه الله علیه) از آن خبری ندارند وحتی عکس آن را می گویند؟ ونیز این چه آموزه دینی است که باعث شادی وذوق زدگی دشمنان قسم خورده دین میشود؟؟!!

    آقای مشایی شما که از آموزه های دینی صحبت می کنید ، آیا تاکنون این آیه ی شریفه ی قرآن به گوشتان نخورده که(لتجدن اشد الناس عداوةللذین آمنوا الیهود والذین اشرکو/دشمن ترین مردم نسبت به کسانی که ایمان آوردند را یهود ومشرکین می یابی)؟؟حتی اگر فرض کنیم حکومت اسراییل حکومت مشروعی باشد وساکنین آن واقعا"مردم"حساب شوند می بینید که آیه ی شریفه یهودیان(مردم یهود )را دشمنان مومنین می شمارد . آیا انسان به سوی بدترین دشمنان خود دست دوستی دراز می کند؟ آیا آقامامنتظر خداحافظی هر چه زودتر آقای مشایی از دولت ورییس جمهور هستیمی مشایی این روایت امیرالمومنین در نهج البلاغه را ندیده اند که (دشمنان سه دسته اند:دشمن صریح ودوست دشمن ودشمن دوست)؟؟ اکنون باید پرسید آقای مشایی دوست مومنین است یا دوست دشمنان؟

    وکلام آخر این که همان طور که مراجع تقلید صریحا اعلام کردند ، نه تنها نیازی به حضور افرادی مثل ایشان در بدنه دولت اسلامی نیست بلکه این لکه ننگ باید هرچه زودتر از دامان دولت و انقلاب زدوده شود وجادارد آقای رییس جمهور به خاطر تاخیر در برکناری اشان از عموم مردم ایران ومستضعفان جهان عذرخواهی کنند.


  • نظرات دیگران ( )
  • اعتراف های جدید و مهم آمریکا درباره ایران/پروفسور حمید مولانا-سی
    نویسنده: عین_صاد یکشنبه 87/5/20 ساعت 8:31 ع

  • اعتراف های جدید و مهم آمریکا درباره ایران

    پروفسور حمید مولاناملت ایران نظام جمهوری اسلامی را نظامی مشروع می دانند

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    به مطالب ذیل با دقت توجه کنید
    - ایران یکی از دموکراتیک ترین کشورها در خاورمیانه (و دنیا) است؛
    - ایران در مسیر یکی از قدرت های هسته ای دنیاست؛
    - اغلب ایرانیان نظام (جمهوری اسلامی) خود را مشروع می دانند؛
    - نظام (جمهوری اسلامی ایران) را هیچ خطری یا کودتایی تهدید نمی کند؛
    - مخالفان نظام که به صورت دموکراتیک فعالیت دارند توانائی تشکل را ندارند؛
    - قومیت ها در ایران وجود دارند ولی تهدیدی برای نظام و رهبری به شمار نمی روند؛
    - اگر تأسیسات هسته ای ایران بمباران شود حمایت مردم برای پاسخ به اینگونه عملیات بسیار دامنه دار خواهد بود؛
    - حمله به ایران نخواهد توانست جلو پیشرفت و توسعه فن آوری انرژی هسته ای این کشور را بگیرد و دولت بدون مشکل فنی ومالی می تواند بازسازی را انجام دهد؛
    - اگر آمریکا به ایران حمله کند، پشیمان خواهد شد؛
    - حمله به ایران پرستیژ آمریکا را در دنیا حتی بیش از حال پائین خواهد برد؛
    - حمله به ایران به جای اینکه نظام را تضعیف کند باعث قوی تر شدن آن خواهد شد؛
    - محاصره دریائی ایران توسط آمریکا ناموفق است و باعث افزایش فوق العاده و ناگهانی بهای نفت در بازارهای دنیا خواهد شد؛
    - شرایط برای تعاملات سازنده بین آمریکا و ایران وجود دارد. مردم ایران درباره مردم آمریکا احساس منصفانه ای دارند؛
    - آمریکا باید از شعار براندازی نظام ایران دست بردارد و از تغییر رژیم در ایران دیگر سخن نگوید؛
    - آمریکا نباید در تحریک اقوام و عشایر ایران علیه نظام آن کشور شرکت کند زیرا این عمل خود به تقویت وحدت بیشتر ایران کمک می کند؛
    - آمریکا باید از همکاری بانک جهانی و صندوق بین المللی پول با ایران پشتیبانی کند؛
    - آمریکا نباید از ورود ایران به سازمان تجارت جهانی جلوگیری کند؛
    - دولت آمریکا باید با چشم باز با دولت کنونی برای درازمدت در ارتباط باشد.
    تعجب نکنید! اینها چکیده گزارش جدید 128 صفحه ای «بنگاه رند» یکی از بزرگترین، قدیمی ترین و مهمترین مراکز استراتژیک، پژوهشی و سیاستگذاری نظام آمریکا است که به تقاضا و درخواست «بخش برنامه ریزی راهبردی ستاد نیروی هوائی» ارتش آمریکا (تحت کنترات و قرارداد شماره 0003-سی-01-49642اف، سال 2008) تهیه و اخیراً منتشر شده است.

     اینها همچنین مجموعه ای از ارزیابی، اعترافات، و پیشنهادات این بنگاه به سیاستگذاران آمریکا و قوای اجرائی، سیاسی ونظامی ایالات متحده آمریکا، شورای امنیت ملی، کاخ سفید، و وزارتخانه های مربوطه مانند وزارت خارجه و وزارت دفاع (پنتاگون) و سایر نهادهای امنیتی-نظامی و مسئولان سیاست خارجی ایالات متحده است.
    آنچه انتشار این گزارش را مهم و جالب جلوه می دهد صراحت سخن و موقعیت زمانی تهیه و توزیع آن بین نخبگان سیاسی و نظامی و دولتمردان و تصمیم گیران آمریکاست. دقیقاً چند روز قبل بود که رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا با درج مقاله ای در شماره اخیر مجله پارامیترز (فصلنامه کالج جنگ ارتش آمریکا) نسبت به رویاروئی نظامی با ایران هشدار داد و اذعان کرد که جنگ با ایران فاجعه آمیز خواهد بود. وزیر دفاع آمریکا در این مقاله اعتراف کرد که آمریکا در حال حاضر در عراق و افغانستان گرفتار شده است لذا یک جنگ دیگر در خاورمیانه آخرین چیزی است که باید به آن نیاز داشت. دو هفته پیش نیز آمریکا برای اولین بار یکی از عالی رتبه ترین دیپلمات های خود یعنی معاون وزارت خارجه را برای مذاکره با ایران روانه ژنو کرد.
    به خاطر داشته باشیم که «بنگاه رند»، تهیه کننده این گزارش یکی از اتاق های فکر معروف آمریکا از پایان جنگ جهانی دوم تا به امروز بوده است. در این بنگاه که در دهه اخیر نخبگان سیاسی حاکم آمریکا، از جمله رهبران جناح نو محافظه کاران مانند وولفویتز و رامسفلد (قائم مقام و وزیر دفاع سابق دولت بوش) و دیگران پرورش یافته و نقشه حمله به عراق ترسیم شد. در جنگ های کره و ویتنام «بنگاه رند» بیش از هر اتاق فکر دیگر در تهیه و اجرای سیاست خارجی و نظامی آمریکا دخالت داشته و موثر بوده است.
    این «پروژه نیروی هوائی بنگاه رند» که توسط سه نویسنده و مؤلف بنام کیت کرین، رولی لال و جفری مارتینی تهیه و تنظیم گردیده است حاوی شش فصل و شامل مطالب توصیفی درباره نظام جمهوری اسلامی ایران و نهادهای مجریه، مقننه و قضائیه کشور بوده و کوشش کرده است به طور اجمال به وضع سیاسی، اقتصادی، جمعیتی، قومی و نژادی و مذهبی ایران پرداخته و تحولات و دگرگونی های داخلی را برای خوانندگان خود خلاصه کند. ولی آنچه در این گزارش عمداً از آن صحبت نشده است توانائی نظامی، دفاعی و تسلیحاتی کنونی جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه، خلیج فارس و به طور کلی در سطح ملی و داخلی است. جالب تر از همه این است که عنوان این گزارش مفصل «آسیب پذیریهای سیاسی، جمعیتی، و اقتصادی ایران» نام گذاشته شده است ولی آنچه در این سند مشاهده نمی کنیم آسیب پذیریها و نقاط ضعف ایران و در بسیاری موارد قوی بودن و مشروعیت و مقبولیت نظام و محبوبیت و حمایت عمومی از مسائلی چون توسعه
    فن آوری انرژی هسته ای کشور است. گزارش تأکید می کند که بعد از عراق و افغانستان ایران بیش از همه مورد توجه سیاستگذاران و سیاستگذاری آمریکا است. هدف این گزارش طبق اظهارمؤلفان آن دو نکته بوده است؛ یکی جست و جو و پیدا کردن راه و شیوه های مختلف برای نفوذ در تغییر رفتار نظام جمهوری اسلامی ایران، و دیگری بررسی و ارزیابی عواقب ضربه یا حمله فرضی نظامی آمریکا به ایران.
    این گزارش نتیجه گیری کرده که حمله فرضی آمریکا به ایران عواقب تلخی را برای آمریکا به همراه خواهد داشت. در مورد مؤثرترین روش نفوذ آمریکا در ایران، گزارش بر فعالیت های فرهنگی، تبلیغاتی، رسانه ای و سیاسی اشاره می کند و تحریم اقتصادی، بویژه جلوگیری از انتقال فن آوری تبدیل گاز خام به گاز مایع را برای فشار مالی به ایران لازم می شمارد. این گزارش مهمترین نکات آسیب پذیر ایران را مسائلی مربوط به تورم، مسکن، اشتغال، ضعف و فساد اداری، و افزایش نارضایتی بین طبقات متوسط و پائین و بویژه جوانان ذکر می کند، مسائلی که اهمیت آنها هم از نظر مردم که تحت فشارند و هم از نظر مسئولان نامعلوم نیست.
    دو موضوع در نحوه تهیه و ارائه اطلاعات و مطالب این گزارش و نتایج حاصله از آن باید مورد توجه قرار گیرد. یکی عمقی نبودن اطلاعات و برداشت و توصیف و تحلیل درباره جامعه ایران و انقلاب و نظام که اغلب آلوده به تعصبات و دیدگاه های جناح های چپ و راست، لیبرال ها و محافظه کاران اردوگاه سرمایه داری غرب و وابستگان و همفکران داخلی آنهاست که بیشتر اطلاعات این گزارش را تشکیل می دهد و بهیچ وجه به ظرافت اجتماعی و سیاسی و تاریخی واقعی ایران توجهی ندارد.
    موضوع دوم اعترافات و پیشنهادات جالب و جدیدی است که معمولاً اینگونه گزارش ها با اینگونه منابع و اطلاعات از ارائه آن پرهیز دارند ولی ما آشکارا دراین سند به طور خلاصه ملاحظه می کنیم.
    اکنون باید پرسید چه عواملی باعث شده است که در چند سال و چند ماه اخیر مواضع و دیدگاه های آمریکا و بنگاههای فکری آن اینجرج بوش-رییس جمهور سرافکنده آمریکا قدر راجع به ایران تغییر کرده باشد؟
    گزارش های بنگاه های استراتژیک و اتاق های فکر نظام آمریکا اغلب از دو نوع هستند: گزارش هایی که اطلاعات دقیق و جدید را از یک کشور یا منطقه و یا موضوع به دولت و سیاستگذاران ارائه می دهند، و گزارش هایی که برای تقویت فکری و خردگرائی نخبگان و آمادگی آنها بر مبنای نتایجی که قبلاً حاصل شده و بدست آمده است، تهیه می گردد. به نظر می رسد که گزارش جدید بنگاه «رند» برای نیروی هوائی ارتش آمریکا از نوع دوم است. هدف اصلی آن آماده کردن بوروکراسی، نخبگان و افکار عمومی از اوضاع اجتناب ناپذیر بین المللی است؛ جابه جائی و تحول در قدرت.

     

    منبع روزنامه کیهان / پنجشنبه گذشته.



     


  • نظرات دیگران ( )
  • کیهان،احمدی نژاد ،رهبری- سیاسی
    نویسنده: عین_صاد پنج شنبه 87/5/17 ساعت 4:13 ع
  • بسم الله الرحمن الرحیم

     

     

     

    ماجرای صحبتهای آقای رییس جمهور ،احمدی نژاد ، وانتساب مطالبی در حمایت از تصمیم دولت نسبت به 3وزیر پیشنهادی به رهبر معظم انقلاب (حفظه الله) وانتقاد های کیهان از این صحبتها این چند روزه حسابی جارو جنجال به پا کرده بود که امروز با نامه یک مسئول آگاه ! از دفترمقم معظم رهبری خاتمه پیدا کرد .در این مورد اشاره به چند نکته خالی از لطف نیست:

      

    ادامه مطلب...

    < ازهر دری سخنی- گاه نوشته های یک طلبهازهر دری سخنی- گاه نوشته های یک طلبهپاتوق دختر پسرای باخداپاتوق دختر پسرای باخداازهر دری سخنی- گاه نوشته های یک طلبهازهر دری سخنی- گاه نوشته های یک طلبهمحفل شمع زینب(سلام الله علیها) یی